سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دوزخ آسیابی است که دانشمندان فاسد را کاملاً آسیاب می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :2
کل بازدید :24210
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
9:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: ادله بر حق بودن قرآن * تاریخ: 1395/3/14

   امروز همونطور که بهتون قول داده بودم، گفتم درباره حقانیت قرآن کریم بنویسم. فقط خواستم بگویم که قدمت این کتاب را فراموش نکنیم، از نزول این کتاب حدود هزار و چهار صد سال میگذرد. نکته مهم اینکه تحقیق فراموش نشود.


1.       مبارزه طلبی قرآن: 23 و 24 سوره بقره 

     ترجمه: و اگر در آنچه بر بنده خود نازل کرده‏ایم شک دارید، پس -اگر راست مى‏گویید- سوره‏اى مانند آن بیاورید؛ و گواهان خود را -غیر خدا- فرا خوانید.* پس اگر نکردید -و هرگز نمى‏توانید کرد- از آن آتشى که هیزم اش مردمان و سنگها هستند، و براى کافران آماده شده، بپرهیزید.

   باید توجه کرد که اگر افرادی سوره هایی مانند قرآن را در جایی ذکر کردند، باید دید که آیا این سوره ها برای مثال در فصاحت، سجع و مفهوم هم رتبه قرآن هست یا خیر؟ به این سوره های مشابه توجه کنید.

   نکته دیگر این ست که اگر دشمنان اسلام در این هزار و چهار صد سال سوره ای محکم در رد اسلام داشتند میبایست آن را در همه جا منتشر میکردند از قبیل شبکه های ماهواره، سایت های اینترنت و ... این درحالی ست که انسان مبارزه آن ها را مشاهده میکند ولی عملا خبری از پاسخ به مبارزه طلبی قرآن نیست.


2. هواکره و حفاظت: 32 سوره انبیا

وَ جَعَلْنَا السَّماءَ سَقْفاً مَحْفُوظاً وَ هُمْ عَنْ آیاتِها مُعْرِضُونَ

   ترجمه: و آسمان را سقفى محفوظ قرار دادیم، و(لى‏) آنان از (مطالعه در) نشانه‏هاى آن اعراض مى‏کنند.

  در اینجا کلمه سماء به معنای هواکره زمین و همین لایه چندین کیلومتری از هواست، و ما مشاهده میکنیم که این هواکره از برخورد شهاب سنگ ها به زمین محافظت میکند. و اندک شهاب سنگ هایی میتوانند با زمین اصابت کنند. حالا از کجا بدانیم که این کلمه از منظر قرآن به معنای هواکره ست، قرآن در آیه 22 سوره بقره میفرماید:

الَّذی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بِناءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزْقاً لَکُمْ فَلا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْداداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُون‏

ترجمه آیه: همان (خدایى‏) که زمین را براى شما فرشى (گسترده‏)، و آسمان را بنایى (افراشته‏) قرار داد؛ و از آسمان آبى فرود آورد؛ و بدان از میوه‏ها رزقى براى شما بیرون آورد؛ پس براى خدا همتایانى قرار ندهید، در حالى که خود مى‏دانید.

   در این آیه میفرماید آسمان را برای شما بنایی افراشته قرار داد و از آسمان آبی فرود آورد، از همین جا متوجه میشویم که باران در کدام قسمت از آسمان بر زمین فرود می آید و از طرف دیگر این معنی با آیه قبل هم سازگار ست.( توجه کنید که آیات قرآن دارای معانی و لایه های بسیار ست. پس اگر با استناد به یکی از این معانی دلایلی ارائه شد، مفهوم آیه را تنها منحصر به این معنی نبینید. )


3. پوست: 56 سوره نساء:

إِنَّ الَّذینَ کَفَرُوا بِآیاتِنا سَوْفَ نُصْلیهِمْ ناراً کُلَّما نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْناهُمْ جُلُوداً غَیْرَها لِیَذُوقُوا الْعَذابَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَزیزاً حَکیماً

   ترجمه آیه: به زودى کسانى را که به آیات ما کفر ورزیده‏اند، در آتشى (سوزان‏) درآوریم؛ که هر چه پوستشان بریان گردد، پوستهاىِ دیگرى بر جایش نهیمتا عذاب را بچشند. آرى، خداوند تواناى حکیم است.

   در مورد این آیه شنیده ام که قرآن کریم سالیان سال مورد تمسخر و اهانت قرار گرفته بود، که چرا خدای شما مسلمان ها میگوید: "ما پوست تن کافران را میسوزانیم بعد از آن دوباره پوستی تازه به آن ها میدهیم و دوباره آن را میسوزانیم." آیا خدای شما نمیتوانسته بدن آنها را تا مغز استخوان شان بسوزاند؟

   پاسخ: اما در عصر حاضر مشخص شده ست که در سوختگی درجه یک و دو، درد شدیدی وجود دارد، ( پوست تاول زده و قرمز میشود ) اما سوختگی درجه سه یا چهار هیچ دردی ندارد. به این مطلب توجه کنید.


4. پایمال کردن مورچه ها: 18 سوره نمل:

   حَتَّى إِذا أَتَوْا عَلى‏ وادِ النَّمْلِ قالَتْ نَمْلَةٌ یا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَساکِنَکُمْ لا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا یَشْعُرُون‏

   تا آنگاه که به وادى مورچگان رسیدند. مورچه‏اى (به زبان خویش‏) گفت: «اى مورچگان، به خانه‏هایتان داخل شوید، مبادا سلیمان و سپاهیانش -ندیده و ندانسته- شما را پایمال کنند

   در جایی خواندم که معنی دقیق لا یَحْطِمَنَّکُمْ به این معناست که شما را نشکنند. و نه اینکه شما را پایمال نکنند. همچنین خود من هم در فرهنگ نوین عربی به فارسی واژه حَطَمَ را اینطور مشاهده کردم.

*حَطَمَ: شکست، خرد کرد، ریز ریز کرد.

   فعل شکستن انسان را به یاد شکستن شیشه میاندازد، به نظر شما جالب نیست که جنس بدن مورچه گان با جنس شیشه مشابه ست. به این مطلب علمی توجه کنید.

 

 

5. تاریکی بر روی تاریکی: 40 سوره نور:

أَوْ کَظُلُماتٍ فی‏ بَحْرٍ لُجِّیٍّ یَغْشاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحابٌ ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ إِذا أَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَراها وَ مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُور

   ترجمه آیه: یا (کارهایشان‏) مانند تاریکیهایى است که در دریایى ژرف است که موجى آن را مى‏پوشاند (و) روى آن موجى (دیگر) است (و) بالاى آن ابرى است. تاریکیهایى است که بعضى بر روى بعضى قرار گرفته است. هر گاه (غرقه‏) دستش را بیرون آورد، به زحمت آن را مى‏بیند، و خدا به هر کس نورى نداده باشد او را هیچ نورى نخواهد بود.

   نکته جالب درباره این آیه این ست که دانشمندان کشف کردند که در اقیانوس ها به ازای ارتفاع مشخصی زیر سطح دریا یک طول موج مشخص ناپدید میشود و همینطور با افزایش ارتفاع طول موج های بیشتری ناپدید میشوند، تا اینکه به ارتفاعی زیر سطح دریا میرسیم که تاریکی مطلق ست و هیچ طول موج مرئی (اگر اشتباه نکنم) در آنجا وجود ندارد. پس اگر از سطح دریا تا اعماق آن را در کنار هم بررسی کنیم مانند لایه هایی میمانند که روی هم قرار گرفته اند. به این مطلب علمی توجه کنید. مطلب 1 و مطلب 2

 

این مطالب ادامه دارد.

موفق باشید.