سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و یکى از یاران خود را فرمود : ] بیش در بند زن و فرزندت مباش که اگر دوستان خدایند ، خدا دوستانش را ضایع ننماید ، و اگر دشمنان خدایند ، ترا غم دشمنان خدا چرا باید ؟ [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :0
کل بازدید :24112
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/13
6:28 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: دلنوشته * تاریخ: 96/2/28

 

   معمولا زمانیکه دلم میگیرد شروع به نوشتن میکنم بعضی مواقع موضوع خاصی در ذهن ام هست و درباره آن مینویسم در بیشتر مواقع هم هر موضوعی به ذهنم رسید را یادداشت میکنم این بار نوشته ام از نوع دوم است. متن زیر یکی از نوشته های من است که در انتهای آن به نتیجه مهمی درباره خودم رسیدم گفتم آن را با شما به اشتراک بگذارم:

   سوال: چرا مطالعه تفسیر قرآن را رها کردی؟ حال آنکه یک ماه بود که این کار به برنامه روزانه ات تبدیل شده بود.

   مدتی بود که به این نکته رسیده بودم که اعتماد بنفس کافی برای انجام کارهایم ندارم این شد که به توصیه یکی از دوستانم به مرکز مشاوره رفتم و مشاور این مرکز نیز مشکل مرا تایید کرد و نسخه ای برای من پیچید در ادامه با کتاب اعتماد بنفس نوشته خانم باربارا دی آنجلیس آشنا شدم تا بفهمم اساسا اعتماد بنفس به چه معناست. (هم اکنون در حال مطالعه آن هستم.) بعد از این ماجراها بود که تصمیم گرفتم کمی تغییر کنم.

   پاسخ من این بود: از آنجایی که در گذشته انسانی بسیار مذهبی بودم از آن میترسیدم با غرق شدن در کارهای اینچنینی دوباره به وضعیت قبل برگردم.

   راهکار چیست؟ به خود گفتم انسان باید همه جانبهرشد کند. زندگی از جنبه های مختلفی تشکیل شده است از جمله: جنبه روابط اجتماعی، عبادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، شخصی، علمی، زناشویی و ... من تلاشی نکرده ام که در زمینه های مختلف زندگی پیشرفت کنم تنها زمینه ای که میشناختم جنبه عبادی بود. سعی میکردم همه چیز را از این دیدگاه بررسی کنم. غافل از اینکه جنبه های دیگر زندگی هم وجود دارند و مهم هستند. همانطور که بی توجهی به جنبه عبادی نادرست است تنها پرداختن به این جنبه و صرف نظر از سایر جنبه ها نیز ناپسند است.

   من متوجه شدم که زندگی ام را در مسیر نادرستی به پیش میبرم که در اولین واکنش خواستم سهم جنبه عبادی زندگی خود را کاهش دهم. (شاید ترک کردن تفسیر قرآن را بتوان اینگونه توجیه کرد) در حالی که شاید بهتر است در سایر زمینه ها نیز تلاش کنم و اطلاعات بدست بیاورم و درباره این زمینه ها به اندازه نیازم آشنایی بدست بیاورم.

   اکثریت انسان ها کامل نیستند و حتی بعضی مانند من اصلا با الفبای بعضی از جنبه های زندگی نیز آشنایی ندارند. اما به نظر من انسان موفق آن است که با وجود تخصص در زمینه یا زمینه هایی سعی کند در سایر جنبه های زندگی نیز رشد کند. و از همه مهمتر مفهوم اعتماد بنفس است اینکه اگر لازم دید، با برنامه ریزی به سمت هدفی که میخواهد حرکت کند و به خود بگوید که هر کاری را که اراده کند میتواند انجام دهد.

 

موفق باشید.