سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کریم است و کَرَم را دوست می دارد، خوهای والا را دوست می دارد و خوهای پست را ناخوش می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :24107
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/13
3:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

بسمه تعالی

موضوع: مقدمه ای با خوانندگان جلسات چالش های اعتقادی

تاریخ: 95/2/26

   امروز تصمیم گرفتم که گزارش جلساتی را که در مسجد شهر ام (بهبهان/خوزستان) برگزار شده ست، برای شما در این وبلاگ بگذارم، تا شما هم استفاده کنید. موضوع این جلسات همونطور که از اسم جلسات مشخص ست، درباره مباحث اعتقادی از جمله توحید، نبوت، امامت و ... ست و به سخنرانی حجت الاسلام حسن برجسته میباشد. این جلسات در پی اثبات اعتقادات یک فرد مسلمان شیعه دوازده امامی ست.

   گزارش این جلسات به تایید حاج آقا برجسته رسانده میشود. ضمنا هرگونه سوالی از محتوای جلسات برای شما پیش آمد، اینجا مطرح کنید. ان شاء الله پاسخ سوالتان را دریافت خواهید کرد. فقط خواهش اینجانب این ست که تمام سوالات خود را در یک موضوع خاص، بصورت یکجا مطرح کنید. تا امکان دستیابی به پاسخ سوالات برای شما در زمان کوتاه تری فراهم شود. برای مثال در موضوع توحید یک مبحث مطرح میشود و به این سوالات پاسخ داده نشده: چرا خدا باید یکتا و بینیاز باشد؟ چه استدلال عقلی برای اثبات وجود خدا وجود دارد؟ چرا دو یا چند خدا در کنار هم نمیتواند وجود داشته باشد؟ (به تمام این سوالات پاسخ داده میشود.)

   تعداد جلسات بیست و نه قسمت ست. و زمان هر جلسه یک ساعت میباشد. اولین جلسه در تاریخ 94/5/21 و آخرین جلسه در تاریخ 95/2/20 برگزار شد. باید بگویم که متن جلسات رو بتدریج در اختیار شما قرار میدهم. گزارش کامل همه جلسات هنوز تهیه نشده ست، اما برای بیشتر جلسات گزارشی که نکات اصلی را بیان کند برایتان تهیه کرده ام، و هر موقع گزارش کامل تری تهیه شد، آن را با گزارش قبل تعویض میکنم.

   سعی میکنیم اشتباهات متن به حداقل برسد، اما با وجود این موضوع از نظرات و پیشنهاد های شما استقبال میکنیم.

 

شاد ، سلامت و پیروز باشید.

"رضا ملتفت تهیه کننده جلسات"

*** 


95/2/27::: 4:52 ع
نظر()
  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

دسته بندی: تجربیات شخصی * موضوع: طول عمر * تاریخ: 19/2/95

   همه ما زمانی که به در و دیوار شهرمان نگاه میکنیم، به اعلامیه افرادی بر میخوریم که یا تازه از دنیا رفته اند و یا چهلم و یا سالگرد وفاتشان ست. بعضی مواقع اعلامیه زنان و مردان غریبه را میبینیم گاهی، افراد سال خورده و در مواقعی هم انسان پر پر شدن جوان ها و نوجوان های ناکام را بر روی کاغذ مطلع میشود. کاری با علت مرگ آن ها ندارم، که بخواهم از ناراحت کردن شما به نفع جناحی یا به ضرر جناحی دیگر برداشتی شخصی کنم. این ها را میگویم که به یک نکته اخلاقی که برای خودم پیش آمده برسم.

ادامه مطلب...

95/2/24::: 10:43 ع
نظر()
  

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: اولین متن من * تاریخ: 95/2/18

   سلام بر شما خواننده محترم، امروز تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو تاسیس کنم و اون رو به نام امام زمان (عج) نامگذاری کنم. که یاد آن حضرت با منه.

   این خانه مجازی یک وبلاگ شخصیه، و هدف از تاسیس اون در اولین مرحله اینه که مجبور بشم در یک جمع با سلیقه های مختلف حرف بزنم و فکر کنم. در مرحله دوم اینکه با نظرات شما چه موافق و چه مخالف آشنا بشم، و این در نهایت باعث بشه در زندگیمون پخته تر ظاهر بشیم و در مرحله سوم اینکه در مواردی مُبلغ دینم باشم.

   ان شاء الله اگر عمری باقی بود دسته بندی مطالبم تا حدودی در این موارد خواهد بود:

1.       قسمت تجربیات شخصی، 2. قسمت اثبات امامت از منظر قرآن، 3. سلسله جلسات سخنرانی با عنوان چالش های اعتقادی، 4. معرفی سایت، 5. قسمت زبان های خارجی، 6. دلنوشته، 7. قسمت خدا رو شکر، 8. طراحی با خودکار.

   شاید بهتر باشه در مورد این دسته بندی ها کمی صحبت کنم. اون مواردی که تمام مطالب حاصل فکر خودم ست، فقط گزینه های اول ، چهارم، ششم، هفتم و هشتم ست. البته شاید دلنوشته هام رو بعدا به زبان های خارجی هم منتشر کردم، اما متاسفانه هم اکنون به هیچ زبان خارجی مسلط نیستم. قسمت اثبات امامت رو براساس مطالبی که از سایت جنبش مصاف آموخته ام براتون میارم. درباره سایر گزینه ها بعدا صحبت مکنم.

   من رضا ملتفت، متولد سال 1372 و فارغ التحصیل رشته مکانیک ماشین های کشاورزی هستم. و از اینکه در خدمت شما هستم، خدا را شکر میکنم.

 

تبسمدر پایان امیدوارم که زندگی بکام تان باشد.تبسم


95/2/18::: 12:0 ص
نظر()