سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمنی با یکدیگر، زداینده است .مقصودم زداینده مو نیست، که زداینده دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :0
کل بازدید :24115
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/13
7:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسمه تعالی

موضوع: مفاهیم نماز * تاریخ: 95/7/29

   سلام دوست عزیز

   این متن را برای یکی از دوستانم نوشتم. و هدف ام از نوشتن این متن این بوده که خواننده را به این کار ترغیب کنم. امیدوارم مفید باشه.

   متن ام رو از اینجا شروع میکنم که نماز خیلی با اهمیت است. و مفاهیم زیادی در بخش های مختلف آن نهفته است.

   اول اینکه ما نماز رو برای خدا میخوانیم، در مقابل خدا میاستیم و از نعمت های بی پایانی که نصیب ما کرده است سپاسگزاری میکنیم. و با خواندن نماز ارتباط مون رو با خدا حفظ میکنیم.

   مورد دیگه اینکه ما قبل از شروع به نماز، وضو میگیریم. معنی و مفهوم وضو، پاک شدن از گناهان است. در خصوص وضو گرفتن این مطلب رو شنیدم که حضرت آدم و حوّا در ماجرایی که از میوه آن درخت خوردند و مرتکب ترک اولی شدند، این اتفاق افتاد که ابتدا حضرت آدم آن درخت را به چشم دید، سپس با دست خود از میوه آن درخت چید، سپس میوه را بر سر خود گذاشت و با پای خود به سمت حضرت حوّا حرکت کرد. در وضو ابتدا صورت شسته میشود، در ادامه دست راست و دست چپ، بعد از آن مسح سر و مسح پا انجام میشود.

ادامه مطلب...

95/7/29::: 4:25 ع
نظر()
  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: ای پسرم * تاریخ: 95/7/21

 

   باید بگم من فرزندی ندارم، اما امروز بطور اتفاقی این متن رو مینویسم.

   از یه بنده خدا شنیدم که میگفت: بچه باید یه کمی بی ادبی یاد بگیره. جدای اینکه این مطلب درسته یا نه. پیش خودم گفتم اگر بچه کوچکی داشتم دوست داشتم برایش وقت بگذارم و این مطالب را به او یاد بدهم.

   ای پسرم، تو میوه زندگی من هستی، هیچ پدر و مادری بد بچه هاش رو نمیخواد. من میخوام تجربیات زندگیم رو بهت بگم. تو میتونی وقتی بزرگ شدی در موردشون فکر کنی و بهترین شون رو انتخاب کنی.

ادامه مطلب...

  

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: اثبات عقلی وجود خدا * تاریخ: 95/7/6

سلام دوست عزیز

   مقدمه: گفتم امروز درباره این موضوع بنویسم، آیا راهی وجود داره که بتونیم از طریق عقل خدا را اثبات کنیم، هدف من این بود که همه ما از جمله خودم، وجود خدا رو باور کنیم و بدونیم خدا شاهد بر اعمال و رفتار ماست. و از طرفی کمک کنم که جامعه ام به سمت شناخت خدا تمایل پیدا کنه.

   این متن برای کسانی ست که میخواهند از روشی عقلی پی به وجود خدا ببرند. راه های دیگری نیز وجود دارند از جمله توجه به فطرت انسانی، توجه به آیات معجزه آمیز قرآن و نهایتا در هر شاخه علمی از قبیل: نجوم، فیزیک، شیمی و ... تفکر کردن و پاسخ به این سوال که چه کسی این علوم و قوانین را در هستی پایه گذاری کرده است؟ در خصوص اثبات عقلی سعی میکنم تا حد امکان واضح و خلاصه بنویسم.

ادامه مطلب...

95/7/14::: 7:28 ص
نظر()