سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :0
کل بازدید :24114
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/13
7:6 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ادله اثبات قرآن قسمت دوم * تاریخ: 95/6/15

 

      مقدمه: امروز بنا دارم ادامه قسمت قبلی این متن رو بنویسم. هدف من از نوشتن متن هایی مانند اثبات قرآن، بیان کردن بعضی از مشاهدات علمی درباره آیات قرآن و ایجاد انگیزه در دوستان خواننده برای تحقیق است و همچنین پاسخ به این سوال که حضرت محمد (ص) چگونه از این نکات و حقایق علمی اطلاع داشته ست؟ دوستان عزیز، تحقیق و بررسی را فراموش نکنید.

***

زوج بودن همه چیز: 49 ذاریات

وَ مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُون‏

49 سوره ذاریات: و از هر چیزى دو گونه [یعنى نر و ماده‏] آفریدیم، امید که شما عبرت گیرید.

   به عبارت کُلِّ شَیْ‏ءٍ توجه کنید، آیا برای شما جالب نیست که هر چیزی در اطراف ما از اتم ها ساخته شده ست و همانطور که اطلاع دارید اتم ها از ذراتی با بار منفی و مثبت ساخته شده اند.

   حال در آیه 36 سوره یس میخوانیم: سُبْحانَ الَّذی خَلَقَ الْأَزْواجَ کُلَّها مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْوَ مِمَّا لا یَعْلَمُون‏: پاک و منزه ست خداییکه همه ممکنات عالم را جفت آفرید چه از نباتات، و چه از نفوس بشر و دیگر مخلوقات که از آن آگاه نیستید.

   آیا برای شما جالب نیست که اکثر و یا همه گیاهان زوج هستند، یا بعبارتی مادگی و پرچم دارند و یا مانند نخل، دارای درخت ماده و درخت نر جداگانه هستند. برای اطلاعات بیشتر به این مطلب توجه کنید.

  ادامه مطلب...

95/6/15::: 2:47 ع
نظر()
  

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: ازدواج و اهمیت کسب مهارت * تاریخ: 95/6/2

 

   امروز میخوام درباره این موضوع بنویسم. داشتم فکر میکردم که ازدواج چقدر میتونه مهم باشه. به خودم میگفتم باید هرچه سریع تر درباره این موضوع فکر کنم و خود را برای آن آماده نمایم، زیرا به نظر من، میل ج.ن.س.ی انسان باید از طریق ازدواج تامین شود، در غیر این صورت یا باید او این میل را سرکوب کند و یا خدای ناکرده به خواهش های نفسانی تن دهد. که در هر دو حالت عواقب بسیار ناخوشایندی در انتظار فرد میباشد.

   میخواهم بپرسم من در زندگی آینده خود چه قوانینی را میخواهم رعایت کنم؟ پیشنهاد میکنم بیاییم به احکام قرآن در اسلام عمل کنیم. من سعی میکنم در این راستا قدم بردارم. نه اینکه آن احکامی که به نفع من بود را بپذیرم و آن هایی را که مخالف میل و نظر من بود را رها کنم.

   آنطور که من آموخته ام: برای مثال به نظر اسلام از جمله حقوق مالی زن که بر عهده مرد میباشد عبارت ست از: پرداخت نفقه، مهریه، هزینه حمل بچه، تامین مخارج زندگی (زن و فرزندان) و ... (در مقابل حقوق مردان در ارث و دیه دو برابر زنان میباشد) همچنین زن نیز باید به زندگی خود پایبند باشد و فرزندان را تربیت کند، به شوهرش محبت کند و به حرف او گوش فرا دهد.

ادامه مطلب...

95/6/2::: 5:8 ع
نظر()
  

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: آیاتی از انجیل * تاریخ: 95/5/31

 

   امروز میخوام درباره امام حسین و امام زمان در انجیل بنویسم.

   باز هم میگویم که کتاب تورات و انجیل از دید ما مسلمانان دچار تحریف شده اند، اما اگر بتوانیم بر اساس همین کتاب تحریف شده آیاتی را در اثبات مذهب شیعه نقل کنیم، باعث میشود شیعیان در آیین خود ثابت قدم شده و مسیحیان را نیز به این مذهب شریف دعوت کنیم. زیرا این اعتقاد را تقویت میکند که: در تورات و انجیل نیز بشارت به آمدن امام زمان داده شده ست.

این مناظره در واقع اتفاق نیافتاده. بلکه پیشبینی این اتفاق میرود.

سوالات:

کلمه انجیل به چه معناست؟

   این کلمه به معنای بشارت ست. حضرت عیسی پیامبر بنی اسرائیل ست. و بیان کرده ست که کتاب تورات را تصدیق میکنم و آمده ام به ظهور پیامبر بعد از خودم بشارت بدهم.

ادامه مطلب...