سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین بندگان نـزد خداوند، سودمندترینشان نسبت به بندگان است و پایبندترینشان نسبت به گزاردن حقّش ؛ کسانی که خداوند، کار نیک و به جا آوردنش را محبوبشان ساخته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :2
کل بازدید :24203
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
6:3 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: نامه ای به یک دوست: ناامید نشو! * تاریخ: 95/5/5

 

سلام دوست عزیز، خوبید؟

   مقدمه نامربوط: ببخشید که براتون یک متن حاضر کردم، چون به نظر خودم نوشتن ام بهتر از صحبت کردن ام ست و میترسم در حرف زدن نتونم حق مطلب رو ادا کنم. شما به بزرگیتون ببخشید.

   متن اصلی: امروز صبح که در خدمت شما بودم گفتید: سیستم ها رو طوری طراحی کردن که یه نفر صبح که از خواب بیدار میشه، دنبال کار خلاف میافته، تا صبح اش رو شب کنه. این قوانین غلط رو هم درست نمیکنن.

   اما پاسخ من: شما از یک واقعیت صحبت کردید، من نمیتوانم چشم ام را بر روی واقعیات ببندم، بله، (من با سواد اندک خود میگویم) متاسفانه از گوشه و کنار اخباری میشنویم که در کشور ما بعضی قوانین اشتباه گذاشته میشود، بعضی وزرا و مسئولین خطا میکنند در ادامه بعضی افراد عادی هم در این شرایط قرار میگیرند و اشتباه و خطا را تکرار میکنند. اما به نظر من نباید ناامید شد، ما باید از خودمان شروع کنیم (خودم را عرض میکنم) و دیگران را هم به دوری کردن از خطا تشویق کنیم. دیر یا زود اوضاع درست میشود. ما آرمان مقدسی داریم و آن این ست:

0*(خدایا، تا انقلاب مَهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما)*0 

   معجزه حضرت نوح برخلاف بسیاری از پیامبران از نوع اژدها شدن عصا، بر روی آب راه رفتن، مرده زنده کردن یا بیرون آوردن یک شتر و بچه اش از دل کوه نبود. حضرت نوح فرمود: زمانی میرسد که در این مکان آنقدر باران میبارد، که طوفانی بوقوع خواهد پیوست بطوریکه حتی این کوه هم به زیر آب خواهد رفت. (آن هم در منطقه ای که کم بارانی وجود داشت.)

   در مدت 950 سال پیامبری حضرت نوح، افراد زیادی به دنیا می آمدند، زندگی میکردند و بعد میمردند و خبری از طوفان نمیدیدند، اما آن هایی رستگار شدند که اگرچه طوفان را به چشم ندیدند اما مؤمن به طوفان و کشتی نوح مُردند. (صوت با کشتی نوح تا کشتی حسین)

   حضرت نوح برای در امان ماندن از طوفان بر طبق علوم تجربی کشتی میسازد: برای جلوگیری از نفوذ آب به درون آن، کشتی را قیر اندود میکند، از چوب برای ساخت آن استفاده میکند، کشتی را طوری میسازد که از برعکس شدن جلوگیری شود. آن حضرت تمام این اصول را رعایت کرد. حال آنکه از طوفان نوح با واژه (اَمر) در قرآن یاد شده ست. (آیه 43 هود و 12 قمر) همچنین مفهوم اهل بیت و ظهور امام زمان (عج) هم با واژه (امر) گره خورده ست. (آیه 59 نساء و آیه 4 قدر) به این معنا که ظهور حضرت و ادامه انقلاب ایشان همانند ساخت کشتی برای طوفان باید دنیایی پیش برود. امام معصوم 50 درصد از ماجراست و قومی که دستورات او را اجرا کنند 50 درصد دیگر. یکی از دلایل طولانی شدن غیبت این ست که خطر جان حضرت وجود دارد. در ادامه زمانی که درد شیعیان و خواسته آن ها امام معصوم شد، آنوقت خدا ولی اش میبخشد.

أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء ... (آیه 62 نمل)

***

موفق و سلامت باشید. 


  
<      1   2