سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس به دانش خویش عمل کند، به مطلوب و مقصود اخرویش برسد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :2
کل بازدید :24213
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
9:40 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: اثبات وجود دشمن * تاریخ: 95/1/7

   این متن رو قبلا نوشته بودم که گفتم برای شما (خوانندگان وبلاگ) انتخاب کنم. ولی چون متن طولانی و بهم ریخته بود، روی اون ویرایش هم انجام دادم.

   امشب وقتی شام میخوردم، اخبار رسانه های خارجی رو شنیدم، بگذریم که اصل خبر چی بود، خواستم بگم من این اخبار رو قبول ندارم و گوش نمی دهم. من این شبکه ها رو رسانه دشمن میدونم. حالا این دشمن چه آمریکا، چه انگلیس و یا اسرائیل باشه، من اون رو دشمن میدونم. چرا وقتی میدونیم این ها خیر و صلاحمون رو نمیخوان باز هم بعضی جاها مطابق خواست اون ها رفتار میکنیم برای مثال: اخبارمون رو از زبان آنها میشنویم، نوشابه و اجناس آن ها را استفاده میکنیم، فیلم ها و برنامه های اون ها رو تماشا میکنیم؟ این حرف ها رو بعنوان یه تلنگر بشنوید. (اولین نفر هم با خودم هستم.)

   تا حالا از خودتون نپرسیدین که چرا آمریکا با اسلام عربستان کار نداره، عربستان که نظام اش پادشاهیه، اونوقت به انتخابات ایران اشکال وارد میکنن؟ میگن نظام، تقلب کرده، مردم سالار نیست. پس چرا به عربستان کاری نداری؟ چون هر موقع دمکراسی به نفع اون ها بود، ازش حمایت میکنن، اگر هم به نفع شون نبود، کاری با دمکراسی ندارن. انگار فقط با اسلام ایران کار دارن. شما ببینید هجمه ای که موقع انتخابات و کلیه مسائل دیگه که از ما میبینن، چطور داد میزنن؟ بله، به نظر من، ما کشوری هستیم که مشکلات زیادی داریم که تعدادی از اون ها بخاطر رفتار اشتباه بعضی از ماست، تعدادی بدلیل کوتاهی دولت ها و اعضای دولت ست و تعدادی هم بدلیل مبارزه دشمنان خارجی ست. چیزی که میخوام بگم اینه که دشمن اصلی مون رو گم نکنیم و خدای نکرده خودمون و یا دولتمون رو بعنوان دشمن نبینیم.

ادامه مطلب...

95/3/10::: 2:49 ع
نظر()
  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: کلمات در قرآن * تاریخ نوشته: 95/3/2

   پیشنویس نامربوط یک: یه بار شنیدم که یه بنده خدایی میگفت: اگر به قرآن با عینک درست نگاه بشه، تمام آیات قرآن اشاره به اهل بیت پیغمبر داره.

   پیشنویس نامربوط دو: گفتم این نکته رو یادآور بشم که هر یک از آیات قرآن میتونن بر دو یا چند تفسیر مختلف دلالت داشته باشن و این ها تضادی با هم ندارن. به نظر من فقط پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار هستن که میتونن قرآن رو تفسیر کنن. در رابطه با منطبق بودن قرآن بر چند تفسیر، میخوام بگم که وقتی ما با دلیل بپذیریم که این کتاب از طریق علم الهی بر قلب پاک پیامبر نازل شده و از طرفی علم خدا هم بینهایته، پس واضح میشه فهمید که از قرآن نکات زیادی برداشت بشه.

ادامه مطلب...

  

 

بسمه تعالی

جلسه اول چالش‏های اعتقادی   *  تاریخ: 94/5/21

 استاد: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا برجسته

   جهت آشنایی با توضیحات مربوط به سلسله جلسات چالش های اعتقادی لطفا به قسمت مقدمه ای با خواننده جلسات مراجعه کنید.

   این جلسه مقدمه‏ ای بر جلسات بعدی ما خواهد بود. ما سعی می‏کنیم جلسات آینده بصورت سخنرانی یکطرفه نباشد بلکه بصورت پرسش، پاسخ و دو طرفه باشد. که همکاری همه دوستان حاضر را طلب می‏کند. در ضمن طرح هرگونه سوالی در این جلسات آزاد است و خط قرمز تنها توهین میباشد. نکته دیگر اینکه تقاضا میشود سوالات خودتان را در جلسات مرتبط با آن ها بپرسید. برای مثال سوال مربوط به شیعه و سنی را در جلسه توحید و خداشناسی مطرح نکنید. این جلسه آغازی است بر یک سری مباحث اعتقادی و بنیادی اسلام که این موضوعات در حیطه توحید، نبوت، امامت، حقانیت قرآن و مباحث پیرامون این موضوعات است.

ادامه مطلب...

95/3/5::: 7:11 ع
نظر()
  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: خدا رو شکر * تاریخ نوشته: 95/3/4

   من شما رو نمیدونم ولی وقتی خودم رو که نگاه میکنم میبینم اون طور که شایسته خداست از نعمت هاش قدردانی نکردم.

    و قطعاً شما را در زمین قدرت عمل دادیم، و براى شما در آن، وسایل معیشت نهادیم، (اما) چه کم سپاسگزارى مى ‏کنید. ( 10 اعراف )

   خدایی به این مهربانی، خدایی که به من عقل، فهم و احساس داده، خدایی که به من پدر و مادر داده، خدایی که برای هدایت انسان ها در طول تاریخ صد و بیست و چهار هزار پیامبر فرستاده، خدایی که عاشق تک، تک بندگان اش ست، خدایی که مهربان ترینه، زیبا ترینه، کریم ترینه. آیا این خدا عاشق شدن ندارد؟

ادامه مطلب...

  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: درباره کلمه صلاه در قرآن * تاریخ: 95/2/29

   امروز میخوام مطالبی رو بنویسم که یه سری از اون ها رو شنیدیم، یه سری هم ممکنه جدید باشه، اما همه این مطالب در کنار هم برای یک نتیجه گیری درست لازمه.

   حرف هام رو از اینجا شروع میکنم که این کلمه صلاه در قرآن به چه معناست؟ آیا تنها به معنای همین نماز ظاهری ست یا حقیقت دیگری هم در این واژه نهفته ست؟ من میخواهم با استفاده از اطلاعات ناچیزی که دارم، کمک کنم که این حقیقت برای شما بهتر لمس بشه.

ادامه مطلب...

  
<      1   2