سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با مردم چنان بیامیزید که اگر مردید بر شما بگریند ، و اگر زنده ماندید به شما مهربانى ورزند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :2
کل بازدید :24210
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
8:50 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: خدا رو شکر * تاریخ نوشته: 95/3/4

   من شما رو نمیدونم ولی وقتی خودم رو که نگاه میکنم میبینم اون طور که شایسته خداست از نعمت هاش قدردانی نکردم.

    و قطعاً شما را در زمین قدرت عمل دادیم، و براى شما در آن، وسایل معیشت نهادیم، (اما) چه کم سپاسگزارى مى ‏کنید. ( 10 اعراف )

   خدایی به این مهربانی، خدایی که به من عقل، فهم و احساس داده، خدایی که به من پدر و مادر داده، خدایی که برای هدایت انسان ها در طول تاریخ صد و بیست و چهار هزار پیامبر فرستاده، خدایی که عاشق تک، تک بندگان اش ست، خدایی که مهربان ترینه، زیبا ترینه، کریم ترینه. آیا این خدا عاشق شدن ندارد؟


   آیه 41 سوره نور: آیا ندانسته‏اى که هر که (و هر چه‏) در آسمانها و زمین است براى خدا تسبیح مى ‏گویند، و پرندگان (نیز) در حالى که در آسمان پر گشوده‏اند (تسبیح او مى‏گویند؟) همه ستایش و نیایش خود را مى‏ دانند، و خدا به آنچه مى‏کنند داناست.

   این نکته باید مد نظرمون باشه در (ماجرای حضرت آدم)، شیطان به خدا گفت:

آنگاه از پیش رو و از پشت سرشان و از طرف راست و از طرف چپشان بر آنها مى ‏تازم، و بیشتر شان را شکرگزار نخواهى یافت‏. ( آیه 17 سوره اعراف )

   ما حتی وقتی خدا رو واسه نعمت هاش شکر میکنم، داریم به خودمون کمک میکنیم که بهتر رشد کنیم، و الا که خدا نیازی به شکر بنده هاش نداره. به آیه 7 سوره ابراهیم توجه کنید:

وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی‏ لَشَدید

   قرآن میفرماید: اگر شکر بجا آورید، خودتان را زیاد میکنم! نفرموده نعمت تان را زیاد میکنم. البته ممکن ست که شکر گفتن روی زیاد شدن نعمت ها هم تاثیر داشته باشه ولی در این آیه چیزی در این رابطه اشاره نشده ست.

   آخر چرا کسى را نپرستم که مرا آفریده است و (همه‏) شما به سوى او بازگشت مى یابید؟ * آیا به جاى او خدایانى را بپرستم که اگر (خداى‏) رحمان بخواهد به من گزندى برساند، نه شفاعتشان به حالم سود مى ‏دهد و نه مى ‏توانند مرا برهانند؟ * در آن صورت، من قطعاً در گمراهى آشکارى خواهم بود.( 24-22 یس )

   من برای نعمت هایی که خدا به من داده او را شکر میگویم. و چند مورد را اینجا ذکر میکنم، شاید این نعت ها را شما هم داشته باشید:

ü      خدایا شکرت برای هر مشکلی که از ما حل کردی. 

ü      خدایا شکرت که میتونم کارهام رو خودم انجام بدم.

ü     خدایا شکرت بخاطر اینکه وقتی کوچک بودم بوسیله برادرم از من محافظت کردی هم از صدمه دیدن و هم در جایی دیگر از برق گرفتگی.

ü     خدایا شکرت بدلیل داشتن نعمت پدر و مادر.

ü     خدایا شکرت بدلیل اینکه کمک ام کردی تا کار خیر انجام بدم.

ü     خدایا شکرت بخاطر اینکه مشکل هارد لپ تابم حل شد.

ü     خدایا شکرت بخاطر اینکه اعضای بدنم سالم اند.

ü     خدایا وقتی به داروخونه میرم و مردم رو میبینم که دارو های مختلف میخرند، تو دلم میگم شکرت که در این لحظه مریض احوال نیستم، ( خدایا همه مریض ها رو شفا بده. )

ü     خدایا شکرت.

موفق باشید.