سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :2
کل بازدید :24208
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
8:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا ملتفت[0]
من رضا ملتفت، دانشجوی ارشد رشته مکانیک در دانشگاه یاسوج هستم. هدف من از تاسیس این وبلاگ، تفکر و پخته تر شدنه. امیدوارم با نظرات خوبتون من رو در این راه یاری کنید.

خبر مایه

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: دلنوشته در سفر * تاریخ:95/4/17

 

   دیروز بود که برای مسافرت به باغملک امدیم، خدا رو شکر تا الان که این نوشته رو مینویسم خوش گذشته، به روی هم لبخند زدیم، در زیر سایه درختان اینجا استراحت میکنیم، از رودخانه اینجا استفاده میکنیم، خلاصه جاتون سبز ست.

   خدا را شکر تفریح ام را کردم، حالا دیگر آماده ام برای کار کردن، برای حرکت به سمت اهداف (ان شاء الله)

   دوست دارم وقتی بیکار شدم ذکر بگم و به یاد خدا باشم، اما چه کنم که بعضی وقت ها حواسم به ذکر گفتن نیست. ای کاش تمام لحظاتمون رو به یاد خدا باشیم و برای خدا کار کنیم، مگر مقصد ما چیزی به جز خداست؟! مگر ما برای درس خواندن، کار کردن و پول در آوردن به دنیا آمده ایم؟ بله، این ها هست ولی تمام معنی زندگی این نیست!

   چقدر دوست داشتن خدا شیرینه، یه بار یه بنده خدا میگفت: ما در دنیا هیچ لذتی نداریم، به جز لذت رسیدن به خدا و اهل بیت. چیزی که ما به اسم لذت میشناسیم در واقع رفع سختی ست، تشنه میشویم و وقتی آب مینوشیم احساس خوبی را تجربه میکنیم. اگر ما لذت را به پستی و بلندی زمین تشبیه کنیم: با رفع تشنگی ما چاله ای از نیازمان را پر کرده ایم، تپه ای را تجربه نکرده ایم. باید گفت که: نمونه ای از نوع دوم از لذت در رسیدن به خدا ست، همچنین در بهشت لذت وجود دارد.

   دوست دارم نکته ای رو یادآوری کنم و آن اینکه اهل بیت مانع رسیدن به خدا نیستند، اهل بیت هم آدرس میدن، هم با خودشون میبرن، انَّ الحسین مصباح الهدی و سفین? نجا?.

به نظر من این آیات درباره جایگاه امامت ست:

   آیه 71 سوره اسراء میفرماید: (یاد کن‏) روزى را که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى‏خوانیم. پس هر کس کارنامه‏اش را به دست راستش دهند، آنان کارنامه خود را مى‏خوانند و به قدر نخک هسته خرمایى به آنها ستم نمى‏شود.

   از این آیه درمیابیم که هر فردی بدون پذیرش ولایت امام زمان اش در آن دنیا تعریف نشده ست. زیرا امت های بشری با امامشان شناخته میشوند. (منبع: صوت مدیریت زمان)

   آیه 12 سوره یس میفرماید: ... ْ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبین‏

و احصا و شمارش هر چیزی در امام آشکار ست.

   از این آیه متوجه میشویم کسی که هر چیزی را از هرکسی درخواست میکند، باید امام زمان هر دوره، اجازه دهد. بعد از آن خدا میبخشد. (منبع: صوت محبت امام زمان)

سعی کنیم در زندگیمون این نکات را مد نظر داشته باشیم.

موفق باشید.